Copyright © 2023 Organic Wine.
Made with by JAdamec.
Return policy
1. Povinnosti predávajúceho pri predaji a práva kupujúceho pri kúpe
- Predávajúci zodpovedá za to, že tovar má požadovanú akosť, množstvo, mieru a hmotnosť. Ak tovar nemá požadovanú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť, považuje sa za vadný.
- Tovar musí byť bez vád a musí zodpovedať príslušným normám. Tovar je pri doprave bezpečne zabalený v obalovom materiály.
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predávaný tovar pri prevzatí tovaru a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej lehote.
- Kupujúci je oprávnený tovar reklamovať, ak sa na kúpenom tovare vyskytne vada
- Zodpovedný zamestnanec predávajúceho je povinný po preskúmaní rozhodnúť o reklamácii do 5 pracovných dní. Ak ide o jednoznačné vady rozhodne o reklamácii ihneď.
- Predávajúci je povinný vyriešiť reklamáciu tovaru do 30 dní po uplynutí reklamácie, pokiaľ sa nedohodne s kupujúcim na dlhšej lehote.
- Kupujúci nemá nárok na reklamovanie vád, na ktoré bola poskytnutá zľava a o ktorých ho predávajúci informoval.
- Kupujúci zo Slovenskej republiky má právo vrátiť tovar bez udania dôvodu do 7 dní od dátumu doručenia v neporušenom stave vrátane obalov a dokladov, ktoré boli dodané spolu s ním. Kupujúci z Českej republiky má toto právo do 14 dní od dátumu doručenia tovaru. V oboch prípadoch sa uvedené týka len ak ide o kupujúceho v postavení spotrebiteľa.
2. Povinnosti kupujúceho
- Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie vady.
- Pri preberaní tovaru vždy skontrolujte stav obalu a v prípade poškodenia obalu, skontrolujte tovar. Ak zistíte mechanické poškodenie tovaru, tovar nepreberajte, ale spíšte s kuriérom, resp. zamestnancom pošty protokol o škode. O takejto situácii nás bezodkladne informujte.
- Ak zistíte nekompletnosť dodávky, či mechanické poškodenie zapríčinené prepravou až po rozbalení tovaru, prípadne pri prvom použití (do 3 dní od doručenia), okamžite nám túto skutočnosť nahláste. Neskôr nebude reklamácia mechanického poškodenia zapríčineného prepravou uznaná.
- Pri osobnom odbere je kupujúci povinný skontrolovať si obsah balenia okamžite, dodatočné reklamácie nemusia byť akceptované.
- Kupujúci nie je oprávnený až do vyriešenia reklamácie s vadným tovarom akýmkoľvek spôsobom nakladať.
- Reklamáciu je kupujúci povinný uplatniť písomnou formou a to zaslaním e-mailu na adresu sales@organicwine.sk alebo zaslaním listu na adresu predávajúceho: ORGANIC s.r.o., Mlynské Nivy 71, 82105 Bratislava.
Oznámenie o reklamácii musí obsahovať:- Číslo Vašej objednávky, prípadne číslo daňového dokladu
- Presný názov výrobku a jeho špecifikácia
- Popis závady
- Prípadná fotodokumentácia
3. Záručná doba
- Zákonná záručná doba je 24 mesiacov. Ak má tovar dlhšiu záručnú lehotu, je predávajúci povinný vydať kupujúcemu pri predaji riadne vyplnený a potvrdený záručný list, v ktorom sú určené podmienky a rozsah tejto záruky. Tovar môže mať vzhľadom na svoj špecifický charakter, resp. zloženie, aj kratšiu záručnú dobu, ktorá je vždy uvedená ne etikete/obale tovaru – dátum minimálnej trvanlivosti.
- Ak ide o vady, ktoré sa vyskytnú po kúpe, treba ich vytknúť bez zbytočného odkladu do 6 mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia určenej záručnej doby. Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zanikne.
- Záručná doba začína plynúť prevzatím veci kupujúcim. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie vzniknuté prirodzeným alebo nadmerným znečistením tovaru používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa alebo uskladňuje.
- Záruka sa nevzťahuje tiež na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, násilného poškodenia, poveternostných podmienok alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach.
4. Vybavenie reklamácie
- Vzhľadom na špecifickosť predávaného tovaru sa každá reklamácia bez ohľadu na to, či ide o odstrániteľné vady alebo neodstrániteľné vady, vybaví výmenou vadného tovaru za tovar bez vady.
- Pokiaľ výmena chybného tovaru za bezchybný zo strany predávajúceho nie je možná, môže kupujúci požadovať zrušenie kúpnej zmluvy a vrátenie peňazí.
- Ak kupujúci požiada o zľavu, môže byť reklamácia vybavená jej poskytnutím. Zľava na tovare je poskytovaná vtedy, ak sa jedná o neodstrániteľné vady, ktoré nebránia riadnemu užívaniu tovaru podľa jeho určenia. Pri určovaní výšky zľavy sa prihliada na rozsah chýb reklamovaného tovaru.
5. Záverečné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa 11.11.2012.